Vampire: The masquerade pravidla- Svět temnoty

10. září 2006 v 16:04 | Evangelist
SVĚT TEMNOTY
Svět hry VtM není našim světem i když je natolik blízko, aby v nás mohl vyvolat strach nebo neklid. Tento svět obydlený vampýry je spíše podobný našemu, ale jen když se díváte skrz temné sklo. Zlo je zde hmatatelné a všudypřítomné! Naše poslední noci se vlastně blíží a celá planeta balancuje na ostří nože. Je to svět temnoty.
Na povrchu se svět temnoty jeví jako skutečný svět, kde my všichni bydlíme. Jsou oblíbené stejné hudební skupiny, násilí zamořuje centra měst, korupce naplňuje stejné vlády a celá společnost, co se týče kultury, vzhlíží ke stejným městům. Svět temnoty má také Sochu svo­body, Eifelovu věž..., ale narozdíl od našeho světa je v tomto světě více hmatatelná podpovrchová hrůza, pro­tože zla našeho světa jsou v tomto světě více zdůrazněna. Náš strach je zde hmatatelnější, naše vlády jsou zde více degenerované a náš ekosystém umírá o něco více každou noc a upíři existují.
Mnoho z rozdílů mezi naším světem a světem temnoty pochází přímo od vampýrů. Starověcí a tajemní Rodní si pohrávají s lidstvím jako kočka s myší. Nesmrtelní Rodní manipulují se společností, aby zahnali nudu a neklid, který je každou noc ohrožuje nebo aby se ochránily proti machinacím staletí starých rivalů. Nesmrtelnost je pro vampýry tzv. prokletím, protože jsou uzavřeni ve stag­nující existenci a mrtvých tělech.
Tato kapitola prozkoumává svět upírů. Svět temnoty odráží vášeň a hrůzu svých temných pánu a naděje na vyléčení je jediná věc, která nutí obyvatele tohoto pro­kletého místa pokračovat v žití, nebo spíše nežití.
Svět temnoty
Největší rozdíl mezi našim světem a světem hry VtM, je přítomnost nesmrtelných monster, které tahají za nitky lidských loutek. Násilí a zoufalství jsou zde zcela běžné, protože jsou nezbytné pro Rodné a pro pokračování je­jich existence. Svět je ponurý, ale únik z tohoto světa je každodenním zbožím, možná až příliš hmatatelným. Prostředí VtM je směsí jeho populace a zoufalství.
GOTICPUNK A ZNAMENÍ BUDOUCNOSTI
Gotický punk je vlastně nejpřesnější výraz, popisující fyzickou podstatu světa temnoty. Prostředí tohoto světa je vlastně střetávající se směsí stylů, vlivů a napětí, způ­sobené soužitím etnických skupin, soc. tříd a podkultur. Způsobuje, že tento svět vibruje a stává se nebezpečným místem.
Gotické aspekty popisují celý tento svět temnoty. Pun­kový aspekt životního stylu přijalo mnoho obyvatel to­hoto světa. Aby dodali svým životům smysl, rebelují a útočí proti místům moci. Gangy se plíží ulicemi a orga­nizovaný zločin v podsvětí vzkvétá. Hudba je hlasitější, rychlejší, násilnější a hypnoticky monotónnější a je pod­porována širokými masami, které hledají spásu v jejich úniku. Řeč je drsnější, móda je odvážnější, umění je šokující a technika přináší toto všechno každému jen stiskem knoflíku. Svět je zkorumpovanější lidé jsou duševně zbankrotovaní a únikovost tohoto světa vlastně nahrazuje naději.
Jako kdyby toto všechno nebylo dostatečně odstrašu­jící, za posledních několik let zesílil stisk strachu na komunitě Rodných. Mnozí si šeptají o Jyhádu což je věčná válka, která pohltí i ty nejstarší vampýry. Tento boj probíhá již od samého úsvitu dějin, ale mnozí upíři se obávají, že jakmile jedno milénium přejde do druhého a kletba nemrtvých se zeslabí, přiblíží se poslední apoka­lyptická hra.
Znamení, z nichž mnohé jsou zaznamenány v prorocké knize Nod, dělají starosti vampýrům všech klanů a linií. I těm, kteří tvrdí, že v to nevěří. Různé šeptání na Saba­tech a v Camarillských salónech hovoří o nepokojích na východě; o armádách, které se nehlásí k žádnému klanu; o vampýrech jejichž krev je tak řídká, že vlastně nemo­hou provést Přijetí; o střetnutí s tajemnými Staršími, jejichž obrovská moc prozrazuje, že nepatří k žádné známé linii a o černých srpcích měsíce a o úplňcích ru­dých jako krev. Toto všechno, jak říkají věřící, jsou zlá znamení, že poslední noci se blíží a že konec všeho je za dveřmi. Někteří Rodní věří, že se blíží poslední soud, že moc nebes se připravuje odsoudit vampýry za všechno co udělali tomuto světu. Jiní hovoří o Geheně, noci kdy povstanou i ti nejstarší upíři, aby pohltily své následov­níky, vysáli krev svých podřazených následovníku, aby nasytily svůj vlastní hlad. Jen málokdo si připouští ta­kové pověry, ale většina cítí všudy přítomné napětí v těchto nocích. Starší vampýři vynášejí všechny trumfy najednou čímž popírají schémata stará celá staletí, pro­vedením jediné šílené akce. Válečné smečky obávaných Sabatů se vrhají na pevnosti svých nepřátel, protože se obávají, že už by nemuseli dostat další příležitost. Sku­piny Assamitských kanibalů, kteří byli dříve držení pod kontrolou velkou kletbou, loví ostatní vampýry a pijí jejich krev. Vampýři nejisté linie jsou loveni a zabíjeni paranoidními Staršími, kteří se obávají, že to jsou před­chůdci Geheny. Ačkoli trpělivost je speciální ctností mezi nemrtvými, je cvičena méně a méně a celý svět Rodných balancuje na pokraji kolektivní zuřivosti.
Gotický punk je nálada prostředí, které se objevují bě­hem hry. Největší podíl na vytváření tohoto prostředí spadá na vypravěče, ale hráči by na to měli myslet při jednání svých charakterů.
Prostředí je také záležitostí vkusu, některé skupiny možná dají přednost více Gotice než Punku, zatímco jiné budou chtít vyvážit množství obou elementů, nebo jeden z nich trochu snížit. Konečně je to vaše hra a vy si ji můžete přizpůsobit jak chcete.
Jen myslete na to, že zakoušení tohoto světa je sdíle­ným úsilím a že všechno co hráči a vypravěč dělají, pomáhá vytvářet tento svět uvěřitelnější. Akce, prostředí, charakteři a popisy to všechno vystihuje Goticpunk.
MĚSTA VAMPÝRÚ
Vampýři jsou ve své podstatě městskými tvory i když někteří z nich tvrdí, že je to záležitost rozhodnutí než povahy. Městské prostředí nabízí všechno, co Rodní potřebují. Téměř nekonečné, nevyčerpatelné zásoby krve, dostatek kontaktu k uspokojení upírů s větším soci­álním cítěním a ukryt před lupiny, kteří čekají ve vesnic­kých krajích, tam kde nedosáhnou světla měst.
Naneštěstí pro Rodné jsou města vzkvétající půdou pro události Jyhádu, velké kanibalské války, která zuří mezi nemrtvými déle, než si mohou pamatovat i nejstarší vampýři. Noc je stejně tak nevyzpytatelná jako samotní Rodní a dlouhé období relativního míru se mohou náhle proměnit v krveprolití bez varování. Jelikož se upíři váží k městům kvůli potravě, soužití s ostatními klany Rod­ných je nevyhnutelné.
Za starých nocí, když lidé neexistovali v takovém množství a města nebyli přeplněny, Rodní kráčely po svých loveckých půdách sami a nikdy nespatřili jiného vampýra. V moderní době kontakt s ostatními predátory je téměř nevyhnutelný. Takže je třeba, aby ve městech existovala určitá rovnováha moci, starší vampýři ovládají svá teritoria, vládcové nemrtvých vládnou železnou ru­kou, anarchové bez zákonů se střetávají na ulicích a divoké vampyrické reje se odehrávají daleko od očí smrtelníků. I ty nejzávažnější konflikty mezi Rodnými se odehrávají pod závojem Maškarády, mlčenlivého kódu který zabraňuje, aby Rodní nebyli odhaleni lidem v okolí.
Je ironií, že města jsou pro Rodné vězením a zároveň rájem. Tím že by město opustili riskují ztrátu svého ne­žití kvůli hladovění a snadno se mohou stát obětí vlko­dlaků. Tím, že zůstanou, se mohou oddávat svým vášním, ale na druhé straně se musí nevyhnutelně střetá­vat s druhými svého druhu. Je to napjatá existence pro ty, kdo chtějí zahnat spoustu kleteb, které jsou spojeny s nesmrtelností (deprese, šílená nuda...).
Hrubý odhad poměru vampýru ke smrtelníkům vznikl v minulém století a mnoho vládců si prosadilo limit 1 vampýra na 100 000 smrtelníků v zájmu udržení Rod­ných v tajnosti.
Ovšem v posledních letech některá města tento poměr překročily a stále narůstající populace Rodných se stává velmi závažným problémem. V městech, které neúplně skrývají maškarádu (např. ty co jsou pod nadvládou Sabatu) tento poměr překračuje 2x až 3x přijatelnou úroveň.
Převampýrování vskutku není jednoduchý problém. Rozhodovat o tom, kteří upíři mohou zůstat a kteří musí podstoupit poslední smrt je politickou záležitostí, kterou si nepřeje řešit žádný z vládců, pouze za nejkritičtějších okolností. Někteří upíři cítí, že tato situace bude vyřešena silou, mladí vampýři mající slabou krev se objevují stále častěji ve světech Starších. A mnozí Rodní si šeptají, že je to část pastvy, kdy skrytí pánové Jyhádu povstanou a pohltí zbytek a to vše, že je blízko.
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Komentáře

1 .. .. | 3. října 2007 v 21:07 | Reagovat

nejde to moc přečíst není tam vidět začátek textu

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama